Οι ράβδοι Cuisenaire δίνουν στους μαθητές την οπτική επιβεβαίωση της μελέτης των μαθηματικών εννοιών, από την πρόσθεση στη διαίρεση και στα κλάσματα. Οι ράβδοι έρχονται σε διαφορετικά μήκη, στα οποία μπορούν να αποδοθούν διαφορετικές αριθμητικές τιμές ή μονάδες μέτρησης.
Το σετ πλαστικών ράβδων περιέχει 74 ράβδους, δίσκο με καπάκι και οδηγό δραστηριοτήτων. Περιλαμβάνει 22 λευκά, 12 κόκκινα, 10 ανοιχτό πράσινα, έξι πορφυρά και τέσσερα από τα κίτρινα, σκούρα πράσινα, μαύρα, καφέ, μπλε και πορτοκαλί.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από 2-3 μαθητές.
Ο George Cuisenaire ήταν Βέλγος δάσκαλος δημοτικού σχολείου ο οποίος εφεύρε τα ξυλάκια Cuisenaire για να διδάξει μαθηματικά. Το 1952 έκδωσε το πρώτο του έργο με τίτλο “Numbers in color”. Με τον τρόπο αυτό έδειξε στον κόσμο πως το έργο του μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να διδάξει τα πρώιμα στάδια αριθμητικής. Αφορμή όλων αυτών ήταν η αποδοχή ότι το παιδί πρέπει να μάθει και να διδαχθεί , μέσα από την πράξη η οποία θα τον βοηθήσει να αποκτήσει την απαιτούμενη αυτοπεποίθηση. Μέσα από έρευνες ανακάλυψε ότι παιδιά μεταξύ ηλικίας 6-7 ετών που χρησιμοποίησαν τα ξυλάκια απέκτησαν άριστες επιδόσεις στην αριθμητική. Οι παρατηρήσεις του προκάλεσαν ενδιαφέρον και ενθουσιασμό, καθώς επιβεβαιώθηκαν από χιλιάδες δασκάλους σε περισσότερες από 60 χώρες, με αποτέλεσμα να διαδοθούν οι ράβδοι Cuisenaire από δάσκαλο σε δάσκαλο και άρα από σχολείο σε σχολείο. Στη συνέχεια σε συνεργασία με τον Caleb Gattegno η δουλειά του έγινε ευρύτερα γνωστή.
Μαθηματικές δραστηριότητες αριθμών και πράξεων με τις ράβδους Cuisenaire
Οι ράβδοι Cuisenaire χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη της έννοιας του αριθμού, των σχέσεων των αριθμών μεταξύ τους των πράξεων μεταξύ των αριθμών και των κλασματικών εννοιών. Είναι δηλαδή μοντέλα μήκους τα οποία τα παιδιά διαχειρίζονται σε δραστηριότητες σύνθεσης και σύγκρισης μηκών. Οι ράβδοι Cuisenaire έχουν κομμάτια με μήκη 1 έως 10 μετρημένα με βάση τη μικρότερη ράβδο.