Αλληλοσυνδεόμενοι Ράβδοι Cuisenaire
Οι Αλληλοσυνδεόμενοι Ράβδοι Cuisenaire (Cuisenaire rods) είναι ένα ευέλικτος τρόπος κατανόησης των μαθηματικών. Ο τρόπος διδασκαλίας στηρίζεται στο συνδυασμό χρωμάτων και αντιστοιχίας με συγκεκριμένο αριθμό.
Το λευκό είναι το 1, το κόκκινο το 2, το ανοιχτό πράσινο το 3, το ροζ το 4, το κίτρινο το 5, το πράσινο το 6, το μαύρο το 7, το καφέ το 8, το μπλε το 9 και το πορτοκαλί το 10. Έτσι οι μαθητές κατανοούν τις 4 πράξεις, τα κλάσματα τη περίμετρο καθώς και απλές εξισώσεις .
Είναι επίσης ιδανικά για την εκπαίδευση ενηλίκων.
Το σετ περιέχει 74 συνολικά ράβδους από πλαστικό σε 10 χρώματα.
Στο σετ αυτό οι ράβδοι μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους βοηθώντας ακόμα περισσότερο στην πρόσθεση (αλλά και στην αφαίρεση.)
Οι ράβδοι αναπαριστούν τους αριθμούς από 1 έως 10. Ο άσπρος κύβος (1 κυβικό εκατοστό) αναπαριστά τον αριθμό 1. Οι επόμενοι αριθμοί (2, 3,…, 10) αναπαριστώνται με ράβδους διαφορετικού χρώματος 2πλασίου, 3πλασίου, …, 10πλασίου μήκους αντίστοιχα.
Ο George Cuisenaire ήταν Βέλγος δάσκαλος δημοτικού σχολείου ο οποίος εφεύρε τα ξυλάκια Cuisenaire για να διδάξει μαθηματικά. Το 1952 έκδωσε το πρώτο του έργο με τίτλο “Numbers in color”. Με τον τρόπο αυτό έδειξε στον κόσμο πως το έργο του μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να διδάξει τα πρώιμα στάδια αριθμητικής. Αφορμή όλων αυτών ήταν η αποδοχή ότι το παιδί πρέπει να μάθει και να διδαχθεί , μέσα από την πράξη η οποία θα τον βοηθήσει να αποκτήσει την απαιτούμενη αυτοπεποίθηση. Μέσα από έρευνες ανακάλυψε ότι παιδιά μεταξύ ηλικίας 6-7 ετών που χρησιμοποίησαν τα ξυλάκια απέκτησαν άριστες επιδόσεις στην αριθμητική. Οι παρατηρήσεις του προκάλεσαν ενδιαφέρον και ενθουσιασμό, καθώς επιβεβαιώθηκαν από χιλιάδες δασκάλους σε περισσότερες από 60 χώρες, με αποτέλεσμα να διαδοθούν οι ράβδοι Cuisenaire από δάσκαλο σε δάσκαλο και άρα από σχολείο σε σχολείο. Στη συνέχεια σε συνεργασία με τον Caleb Gattegno η δουλειά του έγινε ευρύτερα γνωστή.
Μαθηματικές δραστηριότητες αριθμών και πράξεων με τις ράβδους Cuisenaire
Οι ράβδοι Cuisenaire χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη της έννοιας του αριθμού, των σχέσεων των αριθμών μεταξύ τους των πράξεων μεταξύ των αριθμών και των κλασματικών εννοιών. Είναι δηλαδή μοντέλα μήκους τα οποία τα παιδιά διαχειρίζονται σε δραστηριότητες σύνθεσης και σύγκρισης μηκών. Οι ράβδοι Cuisenaire έχουν κομμάτια με μήκη 1 έως 10 μετρημένα με βάση τη μικρότερη ράβδο.