Arduino Scratch

Το πρόγραμμα εισάγει τον μαθητή στη λογική του προγραμματισμού φυσικών συσκευών “ανοιχτού υλικού” (open hardware) χρησιμοποιώντας τον μικροελεγκτή Arduino, σε συνδυασμό με μια ασπίδα grove όπου μπορούν να συνδεθούν αισθητήρες και περιφερειακά εύκολα και χωρίς γνώσεις ηλεκτρονικής.

Ο μαθητής θα μπορέσει να δημιουργήσει και να προγραμματίσει μια ευρεία γκάμα κατασκευών οι οποίες βρίσκουν εφαρμογή και στην πραγματική ζωή, αξιοποιώντας γνώσεις από διάφορα πεδία, όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική και η Μηχανική χρησιμοποιώντας το ανοιχτό λογισμικό Scratch του Πανεπιστημίου του MIT. Πρόκειται για ένα πλούσιο σε οπτικοακουστικά μέσα προγραμματιστικό περιβάλλον στο οποίο οι αρχάριοι εκπαιδευόμενοι μπορούν να εκφράσουν την δημιουργικότητά τους, μαθαίνοντας παράλληλα να σκέφτονται προγραμματιστικά

Μαθαίνουμε 

• πώς να κατασκευάζουμε διαδραστικά συστήματα (interactive systems), χρησιμοποιώντας αισθητήρες, κινητήρες και δομικά στοιχεία

• πώς να προγραμματίζουμε τη διάδρασή μας με αυτά τα συστήματα με τη βοήθεια του Scratch

• πώς να προγραμματίζουμε τη δημιουργία αντίστοιχων εικονικών κόσμων στο Scratch που συντονίζονται με τη αλληλεπίδρασή μας με τα συστήματα που κατασκευάζουμε

Οφέλη

• Ερχόμαστε σε πρώτη γνωριμία με τον κόσμο των διαδραστικών κατασκευών, κατασκευάζοντας και «δίνοντας ζωή» σε μοντέλα που αντιστοιχούν στον φυσικό κόσμο.

• Μαθαίνουμε βασικές αρχές των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Εφαρμοσμένης Μηχανικής και των Μαθηματικών, αρχές που συνοψίζονται στο ακρωνύμιοSTEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics).

• Εισαγόμαστε στις αρχές και τις βασικές τεχνικές του προγραμματισμού και της αλγοριθμικής, μέσω της συγγραφής υπολογιστικών προγραμμάτων.

• Εξασκούμαστε στην ανάλυση και επίλυση προβλημάτων, μέσω της σταδιακής συγγραφής προγραμμάτων για την κατασκευή εικονικών κόσμων και του συντονισμού – διάδρασης αυτών με τα φυσικά μοντέλα που κατασκευάσαμε.

Εκπαιδευτικό υλικό